tirsdag 24. november 2009

Spørretimen på nett!

En kan følge spørretimen direkte via nett-tv på: http://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Stortinget-akkurat-na/Nett-TV/.
Som beskrevet i tidligere innlegg har vi to ulike spørretimer; den muntlige(spontane) og den ordinære. Den første timen av møtet, fra 10:00 - 11:00 er den muntlige. I dag møter: Nærings- og handelsminister Trond Giske, Fornyings-, kirke- og arbeidsminister Rigmor Aasrud og Barne-, likestillings- og inkluderingsminister Audun Lysbakken. I den ordinære stiller de statsrådene som har mottatt skriftlige spørsmål, hvorav jeg forrige uke sendte inn et til Kristin Halvorsen. Gleder meg til å starte og delta i debatten i dag fra Stortingets talerstol! Skal innrømme at den fortsatt er litt fryktinngytende å stille seg bak og tale fra. Jeg har fortsatt i bakhodet at dette faktisk er landets mektigste talerstol, her representerer man partiet, fylket sitt og folket når en prater. Det er en stor følelse, en jeg synes en skal ta vare på, anerkjenne og faktisk holde litt på og! Viktig at ikke alt bare blir en rutine her, slik jeg ser det er for mange av statsrådene og erfarne stortingsrepresentanter. Med erfaring kommer rutine, det skjønner jeg. Men respekten for dette arena og dets talerstol skal en ikke miste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar