fredag 20. november 2009

Elever fra Sykkylven

På barnas spørretime i dag, som jeg har skrevet om i et tidligere innlegg, var det også elever fra Møre og Romsdal, nærmere bestemt Sykkylven. De hadde meget gode, gjennomarbeidede spørsmål! Utfordret Kristin om hva hun ønsket å gjøre i de tilfeller hvor elever hadde mobbet andre, altså hvilke konsekvenser mobbing skulle ha for de som mobber. De spurte også hvilke tiltak statsråden ville sette i gang for å forhindre mobbing. Kjempedyktige elever! Det krever virkelig mot å stå der i Lagtingssalen og utfordre en statsråd i en sak som er viktig for deg. Jeg vet jo bare med meg selv, hvor nervøs jeg var på onsdagen når jeg gjorde det samme! Det står det virkelig respekt av. Håper alle elevene som var der i dag virkelig fortsetter den viktige kampen og engasjementet de har for saken, og at Halvorsen tar til seg det disse elevene mente var viktig og ønsket å få gjort.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar