mandag 21. september 2009

Sjokket

Antar de fleste av dere har fått med seg stormen som dukket opp i dag, men som nå ser ut til å roe seg. Det har vært en hektisk og lang dag, med mye media, usikkerhet og følelser i sving!

Det hele begynte med at jeg tok bussen ned til sentrum her i Oslo for å møte Nettavisen til intervju. Jeg møtte disse ved Stortinget, gjennomførte intervju med en utrolig hyggelig journalist, ble tatt bilder av og hadde en kjempefin start på dagen. Vi dro deretter videre til deres lokaler hvor jeg hadde nettmøte med leserne. Se forøvrig linken til intervjuet her:
http://www.nettavisen.no/nyheter/valg/article2712021.ece
På denne finner du også svarene fra nettmøtet, samt senere saker fra dagens forløp.

Helt mot slutten fikk jeg plutselig en telefon fra Sunnmørsposten, en avis fra Møre og Romsdal. De sa at mitt mandat var tapt og gått over til Høyres representant Torgeir Dahl, og om jeg kunne kommentere dette. Jeg ble bare helt tomt.. jeg klarte ikke få frem et eneste ord, ble helt stum. For dere som kjenner meg, dere vet dette ikke skjer ofte! Jeg ante bare ikke hva jeg skulle si, da jeg ikke følte noe. Det føltes som det hardeste slaget i magen jeg noen gang har kjent. Det eneste jeg klarte å stamme ut av meg var "kødder du?". Jeg måtte bare legge på og ringte med en gang flere folk i partiet og ellers for å be de finne ut av dette og hva som virkelig hadde skjedd. Og bekreftelsen kom, jo jeg hadde falt ut og mistet mitt mandat til Høyre... Det skjedde ikke som ofte står i bøker, artikler, romaner eller annet, der hvor tankene raser rundt og en forsøker ressonnere seg frem til hva en skal si eller gjøre. Det ble rett og slett bare helt tomt. Jeg ante ikke engang hva jeg følte med en gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar