søndag 13. september 2009

Nå har jeg stemt!

Men jeg har i alle fall vært å stemt nå. Var veldig usikker på om jeg skulle stemme i dag eller i mogen, men nå klarte jeg ikke holde meg lengre. Du skjønner, jeg er en av de som går og gleder og gleder seg som et barn for å få lov å stemme! Jeg husker første gang jeg fikk stemme, 18 år gammel og enormt stolt gikk jeg og leverte stemmeseddelen. husker jeg tenkte: hah, nå er det min tur å være med på å bestemme litt rundt her! Skulle ønske alle fikk gleden av å kjenne den følelsen... blir utrolig lei meg hver gang jeg hører med folk som ikke skal stemme, mennesker som mener politikerne aldri holder løfter og derfor har gitt opp. Og jeg forstår de så inderlig godt, da også jeg er regelrett forbannet over de fagre løftene regjeringspartiene kommer med, for å så ikke bry seg med å holde det etterpå. Men jeg skulle ønske disse så det jeg ser - nemlig FrP er partiet som aldri har fått prøvd seg! Og vi har politikere, deriblant meg selv, som har et brennende ønske om å komme på Stortinget for å faktisk utgjøre en forskjell, for å bidra til å forandre samfunnet til det bedre! JEg vil ikke inn på Stortinget for å være der, jeg vil inn for å virkelig gjøre forandringer. For jeg ønsker en ny kurs. Vi kan ikke fortsette der vi er i dag, med stadig økende helsekøer, stadig flere fattige og eldre mennesker som ikke får den omsorgen og verdigheten de fortjener. Det går ikke lengre.

Jeg håper derfor at alle dere bruker stemmeretten deres! Det er så viktig, og det er så knappe marginer! Hver stemme teller i dette valget, det er kun et par hundre stemmer som skiller borgerlig og sosialistisk mandat herfra! Ta min oppfordring og bruk stemmeretten, og bruk den på det beste partiet. Partiet som har et oppriktig engasjement for å forbedre folks hverdag, partiet som har store visjoner og drømmer - og som akter å fullføre disse, partiet som har representanter som er glødende opptatte av politikk og som er unge, utålmodige og med stål-vilje for å nå sine mål! Partiet som gjør hverdagen bedre, som aldri har fått sjansen til å prøve seg. La også vi få en sjanse, du vil ikke bli skuffet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar