mandag 21. september 2009

Intervju med NRK Møre og Romsdal

Fredagen var jeg i intervju med NRK M&R og sa også her at ting enda ikke var hundre prosent sikkert; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6784723
Jeg har gått med dette snevet av usikkerhet siden valgnatten, og det var først lørdagen i helgen at jeg turde slippe jubelen løs og tenke at nå var det endelig sikkert. Slik skulle det altså ikke gå, og jeg opplevde hvor fort ting kan endre seg på et sekund nå i dag! Helt utrolig.

Jeg tenker også på Torgeir Dahl, hvordan ting har vært for han i dag. Tenk skuffelsen det var valgnatten med å vite at han ikke kom inn. For å så gå en uke med å vite at ting ikke er hundre prosent sikkert, men blir sikrere for hver dag som går. Begynner å forsone seg med at en ikke fikk drømmejobben, men må tenke ut en annen plan for de neste fire årene. For å deretter på en dag som denne få en telefon om at "du er inne likevel"! Den enorme gleden en kjenner! For å så, innen en time er omme, å få kontrabeskjeden om at det var noen som hadde tastet inn feil tall i et annet fylke.. Torgeir ringte meg nesten med en gang det var klart at han hadde fått mandatet, noe jeg synes var utrolig fint gjort av han. Ringte og sa at hele situasjonen var beklagelig, at han skjønnte hvordan dette føltes for meg og at han ikke ønsket å komme inn på bekostning av meg. At han tok seg tid til dette i mediestormen, og faktisk tenkte over meg med en gang, står det respekt av. Torgeir er en utrolig flott person, og jeg har enorm respekt og beundring for han både som person og som politiker. Det er få som ville gjort som han i en slik situasjon. Så tusen takk Torgeir :) Jeg skulle virkelig ønske han også kom inn, at vi ikke måtte krige om mandatet, men at begge fikk plass. For det fortjener han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar