lørdag 19. september 2009

Hei!

Hei alle sammen! Må beklage på det sterkeste at innlegg ikke er blitt publisert her siden valgnatten. Dette har kanskje vært en av de lengste, mest utfordrende og hektiske ukene i mitt liv, og jeg har derfor ikke hatt tid eller kapasitet til å skrive innlegg her. Men nå er ting på vei til å roe seg ned, mediestormen er begynt å legge seg og jeg har dermed tid til å gjenoppta skrivingen her. Hvilket jeg skal gjøre :)

Det er vanskelig å oppsummere denne uken som har gått. Vanskelig å forklare de nervene og følelsene som preget valgnatten, der vi datt inn og ut med mitt mandat gjennom hele natten. Der vi rundt halv to gikk til hver vår valgvake (partimessig) og folk ville feire, mens jeg satt der og ikke ante om jeg var inne eller uke. Vanskelig å forklare hvordan det opplevdes på tirsdag, da jeg etter to timers søvn ble oppringt av NRK hvorpå det iløpet av dagen ringte 40 ulike medier og journalister. Det var enda ikke klart om jeg var inne eller ikke, og jeg måtte legge det til grunn for samtlige intervjuer.

Nå er det lørdag og ting har begynt å roe seg. Det har vært stor pågang disse dagene og på en måte føles det ut som jeg har vært overalt, samtidig som at jeg selv ikke har fulgt med og har stått på stedet hvil. Er litt sliten nå må jeg innrømme, men godt å ta en velfortjent helg :) I dag har det ikke vært noe media, ikke en telefon! Så i dag har jeg sovet lenge, levert noe mat til Frelsesarmeen, vært med mamma og prøvd litt golf (gikk ikke særlig bra) og slappet av på verandaen med Jo Nesbø-bok og snacks :) Kvelden i dag skal brukes til å endelig feire at jeg er inne! Har enda ikke hatt tiden til å virkelig sette meg ned lenge nok til å virkelig kjenne gledesrusen over hva som har skjedd komme inn over meg. Men i rolige stunder, når jeg har noen minutters fred, synker tanken på hva som har skjedd gradvis inn over meg, samtidig som jeg kjenner en boblende fryd stige. Jeg gleder meg enormt til første arbeidsdag, og er utrolig spent på hvordan den vil komme til å bli. Hvordan hverdagen vil være, hvordan arbeidet vil utforme seg. Og jeg lover å være flink til å blogge om dette her, som en slags nedtelling til første arbeidsdag :)

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse! Har full forståelse for at du er sliten. Det ser fryktelig slitsomt ut å være politiker, og trolig er det verdens mest utaknemlige yrke ettersom man får kjeft fra alle hold hele tiden. Lykke til på Stortinget! Selv om jeg er langt i fra en Frper ;p Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett
  2. Ja kan være slitsomt, men en skal jo ikke klage. Jeg er jo her fordi jeg virkelig ønsker å være det, og da må en også tåle det som følger naturlig med yrket. Ting vil normalisere seg fremover, og det ser jeg frem til :) Og tusen takk, gleder meg masse til hverdagen begynner =)

    SvarSlett