torsdag 24. september 2009

JEG KOM INN!

I dag kom beskjeden, ENDELIG er jeg hundre prosent sikkert inne!! Så utrolig deilig! Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, er så utrolig mye følelser i sving at det er vanskelig sette ord på dem. Det har nå vært nesten to uker med turbulens, usikkerhet og nervøsitet. Det ble aldri helt avklart hundre prosent sikkert, og var en litt kjip situasjon å forholde seg litt. Dette samtidig som det var mye fokus fra media og litt hardkjør til tider har gjort at jeg må være såppass ærlig å si at jeg er litt småsliten nå. Men i dag kom altså endelig beskjeden! NRK var på besøk i Molde i dag da jeg skal være lørdagsgjesten i dagsrevyen, så de var tilstede da jeg, sammen med mamma og pappa, satt og spiste frokost på Fole Godt i dag da vi fikk gladnyheten. Det var rett og slett fantastisk :)

NRK skal altså ha meg som lørdagsgjest, så de skulle følge meg gjennom dagen i dag. Først på timeplanen stod altså frokost på Fole Godt, Norges beste bakeri, for å deretter dra videre til Frelsesarmeens varmestue her i Molde. De lanserte nemlig i dag deres nye prosjekt, Jobben. Dette er tidligere gjennomført i større byer, som Oslo, og skal nå endelig settes i gang i Molde. Et lavterskeltilbud for brukere av varmestua som skal sørge for at de får arbeide, tjene litt penger og på denne måten få verdigheten og samfunnsdeltakelsen tilbake. Et utrolig flott prosjekt jeg gleder meg til å følge fremover! Videre bar det til en liten pressekonferanse på fylkeshuset for å annonsere den gode nyheten om mitt mandat. Her stilte vår 2. kandidat Oskar Grimstad og Stortingets nye trainee for FrP, Erik Tørrissen, opp og overrakte meg smågodt og brus. Hurra!

Etterpå dro vi til Molde sykehus for en omvisning og gjennomgang av planene for nye Molde sykehus. Årsaken til at vi dro opp hit er fordi byggingen av det nye sykehuset er noe vi i Fremskrittspartiet her i Møre og Romsdal er svært opptatt av, og en sak vi kommer til å kjempe mye for inne på Stortinget. Vi ønsket å sette fokus på denne saken, og jeg fikk også anledning til å komme med noen viktige kommentarer i forhold til hvorfor vi ønsker fokus på byggingen. Jeg kommer til å skrive et eget innlegg om denne saken senere, da dette er en svært viktig sak for oss! Det er uttalt både fra statsråden og helse midt-Norge at byggingen skal settes i gang i 2012, men vedtak om finansiering uteblir!

Vi avsluttet første intervju-sekvens med NRK på Rica Seilet der de intervjuet meg en del kom mine forhåpninger og redsler i forhold til Stortinget, hvordan jeg så på alderen min i forhold til å komme inn der osv. De stilte også en del mer kinkige spørsmål, men håper og tror jeg kom greit ut av det med å rett og slett være ærlig og si det jeg mente :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar