søndag 13. september 2009

den store dagen...

I dag er altså den store dagen. Våknet rundt sju og klarte ikke sove igjen. Umulig. Hodet er bare et helt annet sted, i en helt annen tid føles det ut som. Det verste er at jeg tenker ikke på i kveld, tenker ikke på mulige konsekvenser, eller "hva hvis det, eller det osv...". Tenker nesten ikke i det hele tatt på det, noe jeg ikke har gjort gjennom hele valgkampen. Underlig at jeg har klart det, men fokuset mitt har bare vært å komme meg gjennom dag for dag, gjør en best mulig innsats hver dag, for å så bli målt i dag. Det kan sammenliknes med en prøve på skolen, hvor du leser og leser, pugger side på side, og ditt eneste fokus er å komme gjennom pensum på en best mulig måte. For å så gå opp til eksamen og bli testet i det, hvor all innsatsen måles på denne dagen. Eneste forskjellen er at jeg nå slipper å vente flere uker på å få karakteren ;)

Merkelig egentlig, men har vel bare vært flink til å blokke alt ute. Men nå begynner det å komme sigende. Bekymringene, stresset, tenk hvis/hva om... begynner å bli nervøs, hvor magen slår salto annethver minutt, hendene er litt småskjelven og hodet er på en heeelt annen planet. Begynner først nå å innse hvor viktig denne dagen er. At i natt blir mye av min fremtid bestemt. I natt får jeg vite hva jeg skal gjøre de neste fire årene. Om jeg skal jobbe eller fortsette studier. Jeg har på en måte vært gjennom tidenes lengste jobbintervju, og skal nå få den endelige dommen av sjefene, ansetterne, om jeg er god nok til jobben.

I dag skal jeg prøve å slappe av i alle fall. Har akkurat fortært en bolle med cottage cheese og kesam med blåbær og nøtter, og sitter nå for å oppdatere meg på internett. Halv elleve skal jeg til frisøren (et år siden sist!!!) og etterpå skal jeg stemme på kirkevalget, gå litt i byen og snakke med folk, finne ut hva jeg skal ha på meg i kveld, ordne meg osv osv. Så bærer det avsted til Ålesund hvor jeg skal delta på NRK M&Rs valgvake. Ålesund FrP skal ha vake på Rica parken, like ved lokalene, så skal springe mellom disse på kvelden :) Har hotellrom på parken i natt og, så jeg slipper å liksom skal komme meg hjem igjen i løpet av natten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar