søndag 23. august 2009

Syltemartnan i Tresfjorden

En suksess! For en samling hyggelige, blide, flotte mennesker som var her i dag! Alle var glade og positive, og stemningen var i taket. Har drevet med mye stand virksomhet tidligere og en mottar jo flere både positive og negative tilbakemeldinger. Jeg må si dette var en av de flotteste jeg har vært på til nå :) Mange gode tilbakemeldinger, både om meg som kandidat, innslaget i går og partiet generelt. Ellers var martnan preget av mange boder som fristet med de hærligste ting! Hadde med vilje ikke med meg kontanter, da jeg erfaring vet at jeg ikke klarer la vær kjøpe ting på slike steder. Dessverre (eller egentlig heldigvis:D) hadde de bankterminal der og Mette var i gang. Kjøpte en hærlig side gravlaks som var marinert i conjaq, smakte fortreffelig. Var av et lokalt merke som jeg ene og alene skal kjøpe av fra nå av. Videre måtte jeg jo bare innom de hyggelige bodene hvor de solgte kjøttpølser av alle slag. Jeg er jo i min vennekrets viden kjent for å sluke både det ene og det andre, men kjøtt som dette glir virkelig ned på høykant! Smaksprøver på alle pølsene hørte med i dette kalaset, og endte me å kjøpe en stoor viltkjøttpølse :) Jeg måtte jo selvfølgelig innom de andre politiske bodene også, hvor vi alle smører på med valgflesk som vafler, twist, sjokolade, kjeks og plummer(sistnevne må jeg innrømme ikke fristet like mye som resten, men nå var jo dette i SV-boden så annet var ikke å vente :p . Kalaset endte med en tur innom kafeen som solgte all verdens hærlige kaker i alle farger, fasonger og smaker. For en dag! :)

Det viktigste denne dagen var jo da egentlig den politiske debatten, selv om dette kanskje ikke helt tydelig kom frem i matskildringen over. Harald Nesvik stilte i denne, da det var mot alle 1. kandidatene fra fylket. Vi gjorde det bra, og fikk stormende applaus flere ganger, særlig når det gjaldt samferdselspolitikk. FLere av folkene her ute har jo organisert seg mot regjeringens planlagte bomring rundt Tresfjorden for å finansiere brua. Et prakteksempel på politikken regjeringen fører, en distriktsfientlig politikk hvor en stenger et helt bygdesamfunn inne i bomstasjoner, hvorav attpå til flere av de er avhengig av pendling. SP i regjering er virkelig noe å være stolt av... Så det kom ikke som noe overraskelse at lokalbefolkningen støttet vår samferdselspolitikk, da den er den eneste fornuftige når det gjelder å knytte landet sammen og gjør folk i stand til å bo i distriktene uten å blakkes og straffes for det. Så debatten var særs vellykket fra vår side :)

Da jeg kom over til Molde igjen kjørte jeg rundt i byen i et par timer for å henge opp plakater. Nå er det snart tid for roadshow hvor Carl I. Hagen kommer til Molde, så det glade budskap må spres! Deretter var det tid for å hente pappa på flyplassen, noe som var vel verdt kjøreturen. For tror dere ikke mannen drar frem to esker Toffifee, en boks melkesjokolade, to store poser med ulik sjokolade og en 5-pakning smil! Det er umulig å ikke like mannen! :)

I morgen skal vi på skolebesøk på Molde vgs og dele ut noen brosjyrer og snakke litt med elevene, for å deretter dra opp til Romsdal vgs for å delta på ungweb sin lansering. Her braker det hele løs med appeller fra hvert parti, jeg må prøve skrive min i kveld, for å så drive standvirksomhet. Deretter drar jeg rett ned til Romsdals Budstikke for å delta på nettmøte. Det gleder jeg meg til, blir spennende å se hvilke spørsmål en får! Kvelden avrundes med et briefingmøte i Molde FrP angående roadshow og innflytterdagen, og dermed er nok en spennende dag av valgkampen i boks! =) Håper alle har hatt en fin helg =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar