tirsdag 25. august 2009

Intervju med RB

I dag har jeg vært i et lengre intervju med Budstikka. De har kjørt en serie intervjuer med alle toppkandidatene i fylket, pluss nå et par med oss romsdalskandidater :) Føler jeg fikk sagt mye av det jeg hadde på hjertet i dette intervjuet, da fikk mye tid til å snakke om utfordringene i skolesystemet generelt, og hvordan en kan finne løsninger på dette. Det er 20 faste spørsmål som blir stilt i dette intervjuet i tillegg til den generelle delen, så disse hadde jeg tatt en kikk på fra før og forberedt meg litt. På den måten klarte jeg å svare korte, konsise svar her, noe jeg tror er lurt! Det geniale med disse tjue spørsmålene er jo at da blir det enklere for velgerne å se hva hvert av partiene faktisk mener, og kan sammenlikne dette. Så jo kortere svar, jo bedre :) Skal legge en link til intervjuet her etter det har vært på trykk! (om det kommer i nettutgaven også)

Etterpå tok jeg og mamma en liten kjøretur til Ålesund. Jeg har nemlig hatt FrP-bilen her i Molde et par dager (som jeg selvfølgelig har kjørt rundt og rundt med overalt:P). For dere som ikke vet hva denne er: det er en stor varebil med bilde av våre tre første kandidater på! Dette selvfølgelig samtidig som jeg har dundret country på høyttalerannlegget. Er det rart partiet har harry-stempel? :D Men denne måtte, akk så synd, leveres i Ålesund da den skal brukes under Roadshowet der i morgen. Da kommer jo Siv og hele pakken, med gratis grillmat, vafler og tale! Gleder meg skikkelig til i morgen - skal spise ti pølser i vaffel :D (for dere som ikke har hørt om fenomenet før; er et Mosse-fenomen oppfunnet av Hellstrøm). Oppfordrer alle til å komme og ta del i dette hærlige kalaset, som begynner klokken 4 på Moa i morgen!

Ellers må jeg innrømme jeg begynner å bli litt småstressa i forhold til torsdagen.. Da kommer Carl I. Hagen til Molde, og jeg skal holde tale før han! Fått beskjed om at jeg skal holde en tale på 7 minutter, og det uten manus! Halleluja sier jeg bare, i det jeg folder hender og ber til høyere makter om mirakuløse talegaver...! Og i morgen skal jeg jo være i Ålesund hele dagen, så blir nok nødt til å sitte oppe i natt for å prøve å skrive en god tale + lære den utenat! Utfordringer får jeg hvertfall nok av i valgkampen, og den positive siden er jo at jeg aldri trenger kjede meg!

Men nå piper ovnen, og min gode laksemiddag er ferdig! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar