søndag 16. august 2009

Stand i Molde

Lørdag hadde vi den offisielle åpningen av valgkampen, med stand i Molde by. Det var litt labert vær så ikke alt for mange i byen denne dagen. Men vi fikk snakket med mange mennesker, diskutert politikk og fikk hørt hva som beveger seg i denne byen. Spennende! Var mange ulike tilbakemeldinger, både av den positive og negative sorten. Og det er viktig, vi trenger begge dele for å forbedre oss!

Fikk noen kommentarer vedrørende min alder og mitt kandidatur, noe som er helt naturlig. Flere kom bort og gav meg ros og sa jeg måtte stå på videre, mens andre stilte tvil med min erfaring og kompetanse. Noe jeg har full forståelse for. Samtidig føler jeg at man kanskje bør se forbi ting som alder, kjønn, arbeidsbakgrunn og liknende, for det er ikke slike karakteristika som definerer deg som politiker. Jeg har alltid sagt at erfaring kommer ikke av antall år levd - men de utfordringene du har møtt og erfaringene og lærdommen du har trukket fra disse. Og det viktigste for meg er at vi har politikere som virkelig brenner for det de arbeider med, mennesker som er oppriktig engasjert og har et brennende ønske om å forbedre ting. Dette engasjementet, den indre gløden, kommer ei heller av antall år i arbeidslivet eller på skolebenken. Dette er karakteristika som formes av din personlighet. Jeg synes det er viktig å ha en nasjonalforsamling som representerer folket. Og folket er ikke bare menn i 40-50 årene. Folket er unge som gamle, menn som kvinner, med mye utdanning og ingen utdanning. Det er viktig å huske på, da vi ønsker en nasjonalforsamling som skal styre for folket. Diversitet er viktig, da jeg og en mann på 60 har ulike syn på ting. Jeg mener det er viktig å høste erfaring og lærdom fra de eldre, men også respektere og tørre å lytte til de yngre. Nettopp dette er viktig for Fremskrittspartiet som har nominert meg. For vårt parti dømmer ingen etter hvilken jobb eller utdanning du har - de ser mennesket bak. Og det er jeg stolt av :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar