lørdag 22. august 2009

Stemningsrapport

Har i dag vært med på stand på Moa, Ålesund, og på Sjøholt. Utrolig artig! Man kan kjenne stemningen her bare blir bedre og bedre. Folk er hyggelige, åpne og flere er interesserte og kommer med spørsmål. Slikt liker vi!

Var spesielt spennende å diskutere skolepolitikk med en på stand i dag. Han var veldig interessert i å vite om skole- og utdanningspolitikken til de ulike partiene - til min store glede! Det er alltid hyggelig å prate med mennesker som er interessert i å vite mer om politikken vår! :) Jeg er spesielt glad når folk ønsker diskutere akkurat detta temaet, da dette politiske området faktisk danner hjørnestenen i vårt samfunn. Å sørge for et godt utdanningssystem er en av de beste investeringene vi kan gjøre i vår egen fremtid. Nettopp derfor er det viktig å også engasjere ungdom, og nettopp det er en av grunnene til at jeg ser på det som en fordel med min alder. Fordi jeg vet hvordan det er å gå på skolen i dag. For all del, jeg har enorm respekt for de eldre i politikken. De innehar mye kompetanse og viktig erfaring, og det er viktig å høste deres erfaringer og benytte seg av dette i dannelsen av videre politikk. Men samtidig bør en også se viktigheten av å ha representanter i flere aldersgrupper. Jeg vet som sagt hvordan det er å være en del av dagens skolesystem. Jeg kom for ikke så mange år siden ut av grunnskole og vgs, og er for tiden tilknyttet høgskolesystemet. Derfor tør jeg påstå at jeg har like god, kanskje på enkelte felt bedre, innsikt i hvilke utfordringer utdanningssytemet faktisk står ovenfor nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar