onsdag 23. september 2009

Full mediedag igjen

I dag har det igjen vært en dag dominert av møter med media. Likevel har det vært en veldig hyggelig og trivelig dag, og jeg sitter nå med en veldig god følelse :)

Dagen begynte med at jeg møtte Se og Hør her i Molde. Og så det er sagt... jeg har vært littkritisk i forhold til mediefokuset de siste dagene, da spesielt siden jeg føler det har vært mye personfokus. Igjen har jeg forståelse for fokuset som har vært på meg som yngste og fordi det var mitt mandat valgrotet gikk ut over. Samtidig har jeg opplevd litt forskjellig med mediene i det siste (Adresseavisen er jo den sorte ulven her) slik at jeg vet en må passe seg litt. Derfor skal jeg være ærlig og innrømme at jeg har et litt anstrengt forhold til magasiner og "sladderpressen". Men dette skulle være et hyggelig oppslag, og det viste seg å være svært hyggelig :) Vi gikk gjennom noen spørsmål, tok noen bilder og var svært avslappet. Jeg tok de også med ned til Fole Godt, Norges beste bakeri! Det er forholdsvis nystartet her i Molde, og har så fantastiske bakevarer at du aner ikke. Anbefaler alle å dra innom her, smak spesielt på Scones, 4-korn rundstykker og rugbrødet!

På slutten av seansen her kom Tv2 og møtte oss her. De skulle nemlig ta opp reportasje til lørdagsmagasinet på tv2 så filmet mens Se og Hør tok sine siste bilder. Deretter foretok vi et lengre intervju på Fole Godt med litt spørsmål på generell basis om hvordan jeg hadde opplevd mediefokuset, hva jeg synes om oppmerksomheten fra forrige ukes saker og alt rundt dette. Deretter satt de på meg mikrofon for å ta turen bort til Moldetorget for å møte mennesker, få kommentarer og ta bilder til reportasjen.

På vei tilbake til bilen gikk vi forbi hotell Alexandra. I dag er det jo cupfinalekamp mellom Molde og Vålerenga, så masse liv og røre. Plutselig hører vi noen rope; nei men det er jo hun Mette, inn og ut-dama! :p Var tre damer som stod på en veranda og ropte til oss. Støttet ikke Fremskrittspartiet, men støttet hoftepartiet og brystpartiet, som de så fint ropte! Hehe :D Men de sa de håpte jeg kom inn og støttet meg, hyggelig å høre! Alltid så fint å høre at folk støtter deg og ditt kandidatur, gjør det mer enkelt å stå på enda mer synes jeg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar