onsdag 23. september 2009

En dag på skolen

Tirsdagen deltok jeg på tv2nyhetskanalen. Møtte opp på tv2s lokaler litt over 07:00 med blå ringer under øynene, gjesper hvert andre minutt og halvveis i søvne. Ba sminkøren prøve gjøre at jeg så litt våken ut, men trylling og magi ser en vel bare på show...! Men var veldig positivt at jeg fikk være med her, da jeg endelig fikk muligheten til å prate litt politikk! Nå i det siste har det kun vært personfokus på meg og jeg har ikke fått anledning til å fremme partiets politiske saker og områder. Derfor ble jeg meget glad under denne sendingen hvor jeg kunne sette fokus på vår skolepolitikk og hvilke områder her jeg ønsker kjempe for fremover.

Etterpå dro jeg rett på skolen, noe som var kjempekoselig! Her møtte jeg Maia, som jeg har savnet masse denne tiden, og vi satte oss ned for å få en oversikt over fagene, eksamen, fremgangsmetode, oppgaver og innleveringsfrister. Klokken 11 var jeg i forelesning og fikk møtt store deler av klassen igjen. Det var utrolig hyggelig, merker at jeg har savnet klassen, miljøet og folkene og var veldig deilig å se de igjen og se at alt var som før :) Etter forelesningen satte Maia og meg oss ned for å diskutere caset vi har fått i Intro til PR og hvordan vi skal løse denne. Hadde et par ideer, og som tidligere arbeidet vi utrolig godt sammen. Når vi først setter oss ned kommer ideer og forslag på løpende bånd, og det tar ikke lang tid før vi har snekret sammen en strålende plan å gå etter!

For dere som lurer på dette med studier og arbeid... Jeg har kun fullført 1. året på min bachelor ved BI så har to år igjen før denne utdanningen er fullført. Dette halvåret har vi fem fag, og det sier seg selv at jeg ikke rekker over disse. Om jeg (får vite hundre prosent sikkert i morgen) kommer inn på Stortinget er dette virkelig en fulltidsjobb. Jeg ønsker ikke komme inn bare for å sitte der uten å gjøre noe, men ønsker å virkelig arbide og gjøre en innsats. Jeg vil inn for å bidra til å gjøre en forskjell! Derfor må jeg også prioritere mesteparten av tiden min her. Samtidig ønsker jeg å ta noen fag da jeg ikke ønsker falle helt ut av skolesystemet. I et av fagene vi har, nyhetsjournalistikk, har vi mappeinnlevering og ikke eksamen. Denne skal bestå av flere mindre oppgaver. Jeg har allerede fullført den ene uten alt for mye tid, slik at jeg ser for meg at jeg skal klare fullføre dette faget. Videre har vi hjemmeeksamen i to andre fag, noe som gjør det enklere for meg å ta disse! Slik ser jeg for meg at jeg skal klare å sette av flere timer hver helg for å lese, samt kanskje klare lese en time før leggetid hver dag på hverdager. Det blir et tøft løp som kanskje blir litt for mye, men jeg ønsker i alle fall å prøve :) Går det ikke så melder jeg meg bare av og tar det igjen ved en senere anledning =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar