tirsdag 13. oktober 2009

Statsbudsjettet

Statsbudsjettet er nå lagt frem, og arbeidet begynner! Er fantastisk å komme i gang med det strukturerte arbeidet, dette har jeg ventet på. Er utrolig spennende og lærerikt å arbeide med dette. Jeg leser alle tidligere merknader fra oss og andre partier fra fjorårets budsjettbehandling, samt går gjennom 2010 budsjettet for å føye til liknendes bemerkninger, kommentarer og nye forslag. Det er en fantastisk mulighet å få være med på å arbeide med og påvirke utformingen på landets budsjett. Spesielt siden jeg tar meg av postene som gjelder grunnskole og vgs! Skal forsøke oppdatere her underveis hva jeg finner og hva vi ønsker endret! :)

Ellers, noen som har noen kommentarer på årets budsjett?
Jeg synes det er særlig bemerkelsesverdig at de gjennom flere år har kalt oss uansvarlige fordi vi ønsker bruke litt mer oljepenger, mens de nå selv sprenger handlingsregelen fordi det passer dem.
Jeg synes det er skuffende at de i valgkampen, ja attpå til Solhjell sa han va personlig garantist, lovte studentene stipend og lån utbetalt i 11 måneder, mens det nå ikke er blitt noe av.
Det er trist at samtlige regjeringspartier i valgkampen sa at tannhelsetjenesten nå skulle likestilles andre helsetilbud, mens det i budsjettet ikke er nevnt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar