torsdag 15. oktober 2009

Intervju med P1

I dag skal jeg i intervju med P1. De skal kjøre en intervjurunde med alle nyinnvalgte representanter. Det blir spennende! Skal ta det opp i studioet her på Stortinget, og det kommer til å føles litt rart. Der sitter du nemlig helt alene i rommet med en mikrofon og noen høretelefoner, og skal holde en samtale og intervjuet gående derfra. Føles merkelig å sitte og snakke til en vegg. Men det skal vi fikse!

Intervjuet skal taes opp i to bolker, hvorav den første er den personlige delen. Her er det mest "bli kjent med personen" og spørsmål som går på interesser, bakgrunn og så videre. Føler jeg har vært gjennom den sekvensen et par ganger over nødvendig nå, men en takker jo for anledningen. Den andre sekvensen må jeg innrømme jeg gleder meg veldig til, nemlig den politiske! Her får jeg snakke om de sakene som er viktigst for meg, sikkert særlig i forhold til budsjettet vi nå sitter og behandler. Da får jeg markert hvor viktig det er for Fremskrittspartiet og meg å få frem flere gode, viktige, politiske saker i vår fraksjon. Det er skuffende å se den manglende satsingen på flere viktige områder, spesielt når det kommer til tiltak mot mobbing og mot frafall i vgs. Når en da plusser på løftebruddene overfor studentene og videreføring av hvilkeskjæret i forskning og høyere utdanning er ikke budsjettet akkurat en lystig lesning! Gleder meg til å få mulighet til å sette disse temaene litt på dagsorden og få markert Fremskrittspartiets syn i disse sakene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar