onsdag 21. oktober 2009

Innsendelse av finansinnstillingen

I går kveld gjorde jeg ferdig mitt forslag til finansinnstillingen, da på mitt område. Vi har i fraksjonen hatt en god og klar arbeidsdeling, noe som har vært meget bra i budsjettprosessen. Jeg har vært så heldig å få lov til å sitte med grunnskoleopplæring og vgs på budsjettet, noe som har vært veldig interessant. En lærer utrolig mye av å arbeide med budsjettet, både om hva som gjøres, hvordan det gjøres og hvilke effekter tidligere metoder og forslag har ført til. Samt da selvfølgelig hvordan vår politikk vil forbedre alle felt :) Men jeg tror dette blir meget bra, er fantastisk å få muligheten til å sitte å justere på budsjettet og faktisk være med å utforme de prioriteringer en mener bør gjøres! Nå kan jeg jo ikke røpe for mye her, da det er rammebevilgningene som nå skal fastsettes, ikke den endelige disponeringen og omprioriteringene på budsjettforslaget. Men krysser fingrene for at rammene vi ønsker blir gitt slik at når vi i neste runde skal omdisponere midler har vi den summen som vi ønsker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar