fredag 26. juni 2009

Drakk springvann!

Altså...magen min er ikke blant de mest ømfintlige. Jeg har spist mye rart her i verden, og uansett om jeg har vært i Tyrkia, Kina, på landsbygda i Malaysa og Thailand, Hong Kong eller på Bali har jeg alltid spist alt jeg har kommet over av mat. På gaten, små boder, lugubre plastsjapper osv. Magen min er blitt utsatt for det meste, og tåler det meste. Ikke noe imodium her nei!!

Meen, til frokost i dag spiste vi på hotellet, og jeg spurte betjeningen om de hadde vann og ikke bare juice. Han kom tilbake med en kanne vann og jeg spurte "Bottled water"? "yes yes" var svaret. Jeg var ikke helt forsikret så spurte en gang til, og han bekreftet. Ja vel tenkte jeg og tok en stor slurk vann, som til min forundrelse ikke smakte forfriskende flaske-vann, men halvlunket, småklorete og med en ugjenkjennelig komponent som bare smakte litt småekkelt... Hurra!

Så i dag har jeg gått hele dagen og vært bekymret for å bli syk, gått å kjent litt på magen, lyttet etter signaler og kjent etter...Men har gått bra hittil, enda ikke kjent noe! Så nå skal vi en liten runde på shopping, for å deretter spise en avsluttende middag med Plandelegasjonen her i Kathmandu. Gleder meg, tror det blir veldig spennende! Skal skrive et innlegg senere om hva vi har gjort på i dag, hvor vi blant annet har møtt ministere, parlamentsmedlemmer osv :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar