torsdag 25. juni 2009

den elleville brusjakten

Etter dette møtet tok vi flyet tilbake til Kathmandu, hvor jeg og Lene(Høyre) gikk ut på desperat jakt etter cola/pepsi light... Jeg blir så ekstremt brustørst når jeg er i syden/varme land(hjemme i Norge også da, men der har jeg ingen unnskyldning) da det er så godt når en virkelig er tom for krefter og varmen tærer på. Både hun og jeg er brus-oholikere, men orker ikke slenge nedpå flere liter vanlig Cola om dagen. Så når vi var tilbake til hotellet stakk vi ut en tur for å finne en kiosk med brus. Enklere sagt enn gjort, da butikkene er få og de få bodene vi fant ikke hadde hørt om lettutgaver til brus før. Men, rett før alt håp var ute spottet vi en kiosk på andre siden av veien - denne måtte da ha brus! Problemet var bare... vi hadde ikke sett ett eneste overgangsfelt i denne byen, og trafikken her er ikke til å spøke med! Her er det tre biler/motorsykler som kjører ved siden av hverandre samme vei, på ettfeltsveier! Selve veikryssingen minte meg om et spill jeg hadde på den gamle gamle pcen min, hvor man skulle styre en frosk som skulle hopper over en innsjø ved hjelp av blader som beveget seg, hvor en måtte ta et blad av gangen. Det samme prinsippet var her. Det var så mange kjøretøy som beveget seg på veien, at en måtte passere et og et kjøretøy, og slik sakte men sikkert åle seg forbi og over veien. Det ble noe hyling, hjertebank og svetting, men vi kom da oss over til slutt!

Men etter en rask titt og en håpefull forespørsel ble det klart for oss at de heller ikke her solgte light-brus... den farefulle ferden over veien ble tatt for ingen nytte, og nå gjenstod det bare å oppgi hele brusprosjektet og komme seg helskinnet over veien igjen. Dette viste seg å være enda vanskeligere enn siste.. Vi kom oss over det ene kjørefeltet, men ble så stående på midtstripen da det plutselig kom helt sykt med trafikk den ene kjøreretningen. Plutselig kjenner jeg Lene klemme til hånden min, og i det jeg titter opp kommer en bil kjørende på midtstripen i stor fart rett mot oss. Et skrik, hjertebank og enda mer svette siden begynte vi panisk å bevilge oss ut i det andre kjørefeltet, hvor vi måtte smette forbi en bil, stanse midt i veien for et par mopeder, for å så avslutte det hele med en elegant spurt rett foran et par mopeder til... Så oppgitte, svette og slitne subbet vi opp igjen til hotellet, like tomhendte men litt reddere enn da vi dro. Da vi kom til lobbyen møtte vi Sammi(prosjektkoordinatoren for Plan) som sa "hvorfor går dere ikke bare til baren?" Hvorpå hans råd ble fulgt og vi endte opp med 7 bokser cola og fornøyde smil :D

Middagen i dag tok vi på hotellet, buffet :D:D Her spiste jeg god suppe, tunfisk/tomatsalat, pastasalat, dumplings(hurra!), nanbrød, fisk, kylling osv osv, hvorpå det hele ble avsluttet med en hærlig dessert og en iskald cola light fra baren :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar