mandag 26. oktober 2009

Omvendt skeptiker?

Ok, jeg skal innrømme at jeg sjeldent pleier kaste meg på hysteribølgene som florerer fra tid til annen når det kommer til sykdommer. Da fugleinfluensan var i vinden holdt jeg meg meget rolig og tenker ikke særlig over slike "pandemier" varslet av myndighetene. 1 million i Norge skulle visstnok bli smittet og flere tusen døde. Husker ikke om det faktisk endte med noen dødsfall i Norge, men hysteriet var vel neppe begrunnet. I lys av dette engasjerte jeg meg heller ikke særlig idet svineinfluensaen dukket opp. Hevet knapt et øyebryn over oversider på VG og Dagbladet over hvor mange som skulle bli smittet og dø denne gangen. Vaksinen skulle jeg i alle fall ikke ta...

Meen, etter nærmere ettertanke, og grunnet min nåværende form og situasjon, skal jeg innrømme at hysteriet begynner påvirke meg en smule.
http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=575872
Her har jeg ligget i tre dager med høy feber, svimmelhet, hodepine og verkende nakke, samt tidvis hoste og heshet. Og må innrømme angsten kommer krypende. Nå kan det være dette kun er et resultat av at jeg nå er mentalt svak grunnet en hel dag tilbragt på sofaen mutters alene, kun akkompaniert med sjokolade og selvmedlidenhet, men likefullt kommer den krypende ut fra det mørkeste hjørnet der!

Men igjen, feberen er på vei ned, hodet en smule lettere og svimmelheten kun når jeg reiser meg. Hurra! I morgen er jeg nok frisk som en fisk igjen og tilbake på jobb! :) Men igjen.. det hele får meg til å undre, er det faktisk noe i disse skremselsbildene denne gangen? Er det ropt ulv så mange ganger tidligere at det nå, når det kanskje er reelt, er det mange skeptikere som meg som ikke reagerer? Hmm... hva tror dere, bør man ta vaksinen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar