onsdag 7. oktober 2009

Komité

Klokken 1 i dag er det møte i Stortingssalen hvor fullmaktskomiteen avgir sin innstilling. Deretter skal partigruppen vår ha møte for å fordele fagkomiteer! Dette er jeg veldig spent på. Det er tross alt nå jeg skal få beskjed om hvilket område jeg skal arbeide med de neste fire årene! Beskjeden i dag vil forme og utgjøre mesteparten av mitt politiske virke i fire år. En skremmende tanke.. Det er en stor og komplisert kabal som skal legges når representantene skal fordeles på fagområder, og en kan ikke forvente å få sitt førsteønske oppfylt. Jeg ønsket meg utdanning på første, og skal innrømme jeg krysser fingrene for at det er her jeg havner. Samtidig mener jeg at som politiker er en opptatt av å forbedre samfunnet som helhet, noe som gjør at en vil finne det interessant å arbeide her - uavhengig av komité! :) Men igjen.. Krysser fingrene for utdanning. Det er et felt hvor jeg føler jeg virkelig kan bidra. Et felt hvor jeg kan ha god og nær dialog med elever og studenter, og bruke mine erfaringer fra dagens skolestruktur og studentsituasjon til å forme morgendagens utdanningspolitikk. På dette området har regjeringen dessverre sviktet elever og studenter totalt, og det er virkelig på tide at også de får en stemme på Stortinget! Grur-gleder meg til møtet i dag, og er forberedt på alt :) tvi tvi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar