torsdag 29. oktober 2009

Fredag i Molde

I ettermiddag tar jeg flyet opp til Molde. Klokken 09:00 i morgen tidlig skal jeg nemlig i møte med rektor og avdelingsledere ved Romsdal videregående skole, hvor vi skal drøfte mobbing og frafall på videregående. Årsaken til at jeg forespurte dette møtet er flere grunner. For det første gikk jeg på denne skolen selv og har derfor en god dialog med ledelsen på skolen. For det andre er dette en stor skole med et stort elevtall og kun yrkesfag, noe som forsterker frafallsproblematikken da denne er størst på yrkesfag. Samtidig er rektoren på denne skolen selv personlig engasjert i blant annet mobbing, og jeg har veldig lyst til å høre hans perspektiv på saken, samt hvordan en systematisk har arbeidet for å forhindre dette på Romsdal.

Etterpå skal jeg i møte med Triangel AS, en bedrift her i Molde. De feirer 25 år i morgen, og jeg skal i den forbindelse holde et foredrag om næringslivets behov for kompetanse. Tittelen på foredraget var gitt på forhånd og inkluderte også med en tidsberegning frem mot 2012, men jeg har valgt å fokusere på problematikken som helhet, uten et avgrenset tidsperspektiv. Litt av grunnen er vel at med dagens regjering vil en ha en videreføring av dagens politikk, noe som gjør at problemene og utfordringene næringslivet har i dag vil være det samme i 2012. Derfor måtte jeg utvide foredraget til å gjelde "fremtiden". :) Gleder meg til å holde foredraget, det er mitt første som representant og blir spennende og utfordrende. Det er en svært interessant og viktig problemstilling jeg har fått, og gleder meg til å høre også deres perspektiv på problemstillingene jeg har valgt å skissere opp.

Etter foredraget tar jeg flyet ned igjen til Oslo. Min gode venninne Tonje går personlig trener kurs på Akademiet, og skal i den forbindelse bo med meg denne helgen. Gleder meg til å se henne =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar