søndag 4. oktober 2009

Flytting

I helgen har det ikke vært noe avslapping, internett, medier eller noe. Det har kun vært rydding, kasting, flytting, pakking, planlegging og innkjøp! Holdt på fra morgen til kveld og er enda ikke ferdig. Glad jeg ikke flytter hver måned, forstår ikke de som synes dette faktisk er morsomt. Bare stress.

Men skal innrømme det føltes bra på lørdagen når min mor og jeg skulle handle inn møbler til leiligheten. Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke eier interiør-evner, og vet svært lite om fargekomposisjon, flater, linjer og de andre uttrykkene de som har peiling pleier å bruke. Derfor måtte eksperthjelp til og min mor måtte stort sett plukke ut det meste. Men fint blir det nok til slutt, bare vanskelig å se enda mens store svarte søppelsekker fortsatt fyller leiligheten!

Kjøpte også tv og anlegg. Til nå har jeg brukt Daniel sitt som stod i gamleleiligheten, men nå måtte altså dette leveres tilbake og nytt anskaffet. Jeg har kun hatt en tv tidligere, som jeg fikk til min konfirmasjon. Så innkjøp av tv var vel en investering som var dømt til å måtte komme. Men igjen, det må innrømmes at også her kommer mine evner til kort, da jeg ikke har stor innsikt i tv-verdenen heller. Det jeg sa til forhandlerne var: jeg vil ha 37 tommer, oppløsningen skal være høy og bildet må ha høy Hertz slik at blir bra å se actionfilmer. De fant frem en tv som møtte kravene og jeg fikk en god pris på det og et hjemmekinoanlegg. Må si servicen er utrolig god på Elkjøp, de hjalp meg med fagkunnskaper, personlige vurderinger og fikk en litt bedre pris. Takk Elkjøp!!! :)

Dagen i går gikk med på å rydde og systematisere alt i leiligheten. Heldigvis har jeg en stor bod tilhørende leiligheten. Denne er blitt behørig brukt til klær, glass, pynt og diverse gjenstander jeg bare ikke klarer kvitte meg med, men heller ikke bruker. Genialt! Og jeg har montert min første Ikea-gjenstand! Kjøpte et hvitt skoskap til å ha i gangen (som forøvrig er blitt fylt med skjerf, votter, luer og ullsokker...) som jeg da måtte skru sammen. Følte snekker-kallet i meg rope der jeg lå i ullundertøy og snekret, med Bruce Springsteens rustne mekanikerstemme som hest kommer ut av de nyinnkjøpte høyttalerne og vannblemmer som vokser sakte, men smertefullt i hendene. Riktig stolt var jeg, der jeg så skapet sakte men sikkert vokse frem og ta form. Mindre stolt ble jeg da skapet skulle reises og jeg oppdaget at det hele var skevt... Men men, mitt første skaperverk, og fornøyd for det. Leiligheten blir veldig koselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar