onsdag 9. desember 2009

Første replikk i gårsdagens fagdebatt

Gårsdagens fagdebatt varte i 6 timer, og var meget innholdsrik, spennende og til tider svært humoristisk =) Noen av innleggene har åpning for replikker, slik at vi fra andre parti kan spørre taleren om noe i forbindelse med innlegget han/hun nettopp har holdt. Anne Tingelstad (SP) holdt i går et innlegg hvor hun snakket en del om frafallet i vgs, og jeg måtte derfor stille spørsmål! Spurte om hvorfor forslaget fra Fremskrittspartiet om å redusere teoriandelen på yrkesfag i forrige periode ble nedstemt, og hvorfor regjeringen ikke ønsket støtte vår øremerking av 3 millioner til Ungt Entrepenørskap. Fikk vel egentlig ikke godt svar på det.

Ringte nå medieteket her på Stortinget. De skulle kopiere ut replikkordvekslingen med Tingelstad, Halvorsen(jeg hadde replikk på henne og), samt mine innlegg. Tenkte skulle se om kunne legge de ut her på bloggen :)

1 kommentar:

  1. Kan kommentere rett på bloggen din jeg Mette:
    Punkt 1: Du spurte meg hvorfor jeg stemte mot forslaget deres i forrige periode: Jeg stemte ikke i det hele tatt fordi jeg ikke var representant da. Når det er sagt så er ikke Sp for å redusere teoriandelen på yrkesfaglig studieretning, men vi er for at den teorien som er må yrkesrettes. Det er det lite mulighet for i dag.
    Punkt 2: Når det gjelder øremerking til Ungt Entreprenørskap så har Frp foreslått mer penger til dette fordi dere kutter alt på tiltak for samisk, kvensk, finsk, og barn i mottak. Det er fint å fortelle hva en ønsker økning på, men det er også fint hvis en samtidig forteller at en kutter på noe annet. Et budsjett handler om helhet.
    Anne :-)

    SvarSlett