mandag 6. juli 2009

Frokost i Nashville

Vi våknet 4. juli og skulle få i oss en god, frisk start på dagen med frokost. Vi fikk beskjed på hotellet at de hadde gratis frokost og så fremt til den. SÅ halv ni gikk vi ned til resepsjonen for å få i oss dette viktige måltidet, og ble til vår forskrekkelse møtt med to typer frokostblandinger(farget sukker og bare vanlig sukker), den hviteste loffen jeg har sett og sjokolade-donuts... Så vi bestemte oss for å bare kjøpe frokost utenfor hotellet, på en av de maange spiseplassene som lå rundt. Dro først til subway, som var stengt. Deretter til bensinstasjonen som hadde pølse med halvgammelt brød, for å så dra innom McDonalds som kun hadde fritert eggerøre i fritert brød. Etter mye om og men var vi nok innom ti ulike serveringsplasser, noen attpå til flere ganger i håp om at matsortimentet plutselig var forandret, og endte opp med ingenting. Jakten tok vel rundt 1 og en halv time, magene rumlet og begynte å gå innover, humøret sank og både jeg og martine begynte å bli temmelig frustrert... Subway stod skulle åpne 10:00, så vi satt i bilen utenfor der fra fem på og til kvart over, men ingenting skjedde!

Den endelige åpenbaringen kom i det vi nektet å gi opp, og valgte å krysse interstate-broa som delte området vi bodde på. Og der så vi det, det stod opp fra de grønne sletter, bak åsen med asfalt og frustrasjon, glitrende i formiddagssolen og forlokkende for våre sultne mager. SUBWAY :D som var åpen! Vi stormet butikken, kjøpte hver vår store baguette og kastet de i oss sammen med en liter cola mens vi satt på gresset utenfor. Hærlig =)

Konklusjonen er vel det at å finne god, sunn og ordentlig mat her i landet ikke er det enkleste du gjør. Det er selvsagt mulig, men alle andre alternativer er mer tilgjengelig til enhver tid. Meget irriterende, spesielt da jeg egentlig på smak foretrekker mye sunn, god mat fremfor fritert kylling, fritert potet og fritert broccoli! Gladsiden av det er at jeg nå to ganger har funnet butikker som selger cottage cheese! Jeg elsker cottage cheese og kesam(sistnevnte er enda ikke oppsporet i dette landet av frityr, men jeg gir ikke opp) og benyttet anledningen til å kjøpe noen bokser som jeg har maulet :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar