tirsdag 14. juli 2009

Fortsatt i Austin

Heybale var kjempebra!! De kommer også til Norge allerede neste helg hører jeg rykter om, til festivalen på Seljord. Anbefales på det varmeste! Pianisten spilte med Johnny Cash i 16 år, mens gitaristen Redd Volkaert er en av verdens beste. Utrolig bra musikk, genuin og sjelfull country. Sekundet de begynte å spille fyltes gulvet med dansende par, og jammen lærte jeg ikke både Texas-twostep og Texas-sving (heelt annen sving enn den jeg kan) og fikk prøvd meg på det de her kallte polka. Både Martine og jeg har jo danset i Leikarringen og påstod jo at vi kunne polka, men den de hadde her var noe helt annet! En helt fantastisk kveld med mye god musikk, liv og dans :)

Mandagen skrudde vi av alarmen og ønsket å sove, og lå helt til litt over ti! En rekord på denne turen hvertfall :p Tilbragte dagen med å rydde litt, vaske alle klærne, lage en hærlig texmex-lunsj med bønner, guacamole, kjøttdeig osv og så på amerikanske tvserier fra rettsalen! Avslappende og deilig!

Senere på dagen dro vi til Saxon Pub, hvor Bob Schneider spilte (tidligere kjæresten til Sandra Bullock). Hadde ikke hørt noe av han før, men viste seg å være veldig bra musikk. Blanding av litt countryinspirert eldre rock og humor egentlig, hvor han fant på noen sanger underveis og hadde flere humoristiske innslag! Stemningen var høy og stedet koselig. Etter konserten ble det ei runde biljard og så hjem :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar