søndag 12. juli 2009

Austin

Austin, verdens musikkby. Byen for alle som elsker livet, musikken, sangen, stemningen - ja livet. Jeg har bare vært her en dag og elsker byen allerede!

Vi kom hit sent på ettermiddagen og sjekket inn på et leilighetskompleks midt i byen. Hærlig å endelig ha kjøleskap - så en behørig shoppingrunde på nærmeste gigantiske dagligvarebutikk ble selvfølgelig gjort(vi skal jo tross alt være her i fire dager). Ordnet oss og dro så ut for å sjekke hvordan byen var. Gikk bortover 4th street og hørte veldig bra musikk fra et utested på veien. Oppdaget at dette var et live-band (det var så bra at vi tok det som en selvfølge at det var musikkcd) så vi gikk inn å satte oss. Det var i en stor bakgård ,med masse folk og stemning! Bandet var skikkelig bra og spilte mye bra musikk, og til og med jeg måtte brøle med(ja jeg bruker bevisst ikke begrepet "synge" da de lydene som presses ut av min munn med all ærlighet ikke kan karakteriseres som synging) når de spilte ACDC - Highway to hell for full guffe!

Dagen etter, i dag, har vi tilbragt hele dagen på Barton creek, en slags kunstig inngjerdet innsjø med gress, sol og bad. Her var det kjempefint og behagelig, og vannet var veldig kaldt! Noe som er godt når det er rundt 38 grader i skyggen og vi ligger i frivillig tortur i solen for å prøve å få en smule farge på skrotten.

I kveld skal vi først til Güeros Tacobar! For dere Tarantino-elskere der ute (det er jeg også!!) skjønner dere hva som er så kult med å dra hit! Mye av filmen, hvertfall første del, av Death Proof er spilt inn her!! Det er i denne tacobaren han sjekker opp hans første offer! Så hit skal vi og spise hærlig tex-mex mat for å starte kvelden =) Deretter skal vi på Continental Club for å høre "Haybale" spille, et countryband! Blir kult, gleder jeg meg til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar