fredag 20. november 2009

TV2

Jeg har nå vært i intervju med TV2 angående Fremskrittspartiets oppfatning av Halvorsens "svar" fra barnas spørretime. Som jeg poengerte tidligere var det mange flotte ord, og hun sa til stadighet "dette er viktig", "dette skal vi se på" "viktig å arbeide med", samtidig som at elevene etterlyste og ønsket konkrete forslag og tiltak gang på gang. Ikke en gang fikk de et konkret tiltak de faktisk ønsket gjennomført! Jeg sa min oppriktige mening, samt la vekt på de konkrete forslag vi ønsker skal gjennomføres. Det er jo en klar forskjell, vi har flere gode, konkrete tiltak for hvordan vi ønsker løse problemet - de bare snakker i fine ord og vendinger om hvor viktig dette problemet er. Håper og tror at folk vil merke forskjellen!

Jeg fikk også anledning til å fremme FrPs politikk i forhold til lærere som mobber elever. Jeg synes dette er grusomt, det er 13.000 barns om oppgir at de blir mobbet av læreren. Mobbing og trakassering av barn er en grov krenkelse og overgrep mot barnet. FrP ønsker at dersom en lærer har mobbet en eller flere elever, og det er dokumentert at dette faktisk har skjedd, skal læreren ut av skolen, samt bli fradømt retten til å undervise. Ja, vi er klar og tydelig også her, for en slik situasjon krever mer enn fine ord!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar