lørdag 27. juni 2009

Gatebarn


Må forresten nevne at jeg fikk nå gledet et par sjeler i dag, håper jeg i hvertfall =) Etter guidede turen(før burgerne) stakk vi på et stort lokalt marked før å gjøre unna siste del av shoppingen. Egentlig er jeg ferdig for min del (ikke kjøpt så alt for mye, bare de nødvendige suvernirene:)) men kjempekoselig å gå og kikke! Problemet er bare at det er svært mange gatebarn som går der og tigger penger konstant. Og fått beskjed om at man ikke skal gi de penger, da det bare går til foreldrene deres som tvinger de til å holde på sånn! De som hvertfall har foreldre... Men det jeg gjorde var å kjøpe to kartonger med sånne grove havrekjeksbar-opplegg! Så gikk og delte ut det til barna, slik at de fikk mat istedet. Så flere av de når de fikk den/dem begynte å spise med en gang, var jo ihjelsultne! Så fikk delt ut en del mat hvertfall =)

Men fikk et annet ikke så blidt møte også... Jeg har hørt og lest mye om det, men aldri sett det selv, nemlig barn som sniffer lim. Så to gutter på rundt 10-12 år, de så totalt ruset ut og gikk og sniffet lim fra små poser.. Fikk så utroli vondt av dem. Prøvde gi dem også mat, men virket ikke som de var til stede i det hele tatt. Det var vondt og se, for til tross for at en vet om at slike ting skjer er det tøft å virkelig se og møte disse skjebnene. Han ene hadde også et stort, stygt sår på foten, så ut som hadde blitt skjært vekk en del nesten! Hadde begynt å grodd, men grodd en hinne på en måte innover i foten. Men jeg hadde tilfeldigvis med meg plaster + antibac(som jeg har med meg overalt) så fikk renset såret litt og satt på plaster på han. Håpe det hjalp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar